2015RCH ,

To najlepšie za mesiac...

júla 10, 2015 Rea 2 Comments

JÚN

A-hojte!
Ako môžete vidieť, všetky zameškané mesačné zhrnutia som stihla dať za +/- týždeň. Takže aspoň sama pre seba som zistila, že keď mám čas, chcem a sadnem si na riť, tak viem aj rýchlejšie písať články ako doteraz. Juchú, našla som v mojom zanedbávaní pozitívum, to si dovoľ. :D

Takže, jún, jún, jún... čo som to robila (hľadám mobil, aby som si mohla pozrieť Jorteho - btw. skvelá aplikácia kalendára, ktorá sa dá zosynchronizovať aj s cudzími kalendármi, odporúčam, neviem čo by som bez Jorteho robila, keďže je taká moja neplatená sekretárka). 

Oookej, takže v júni som stihla dať ešte poslednú skúšku, koncert Medial Banany (skvelí, skvelí, skvelí!), dve školy v prírode, promócie (nie, nanešťastie neboli moje :/ možno raz :D), grilovačku s kamarátmi (sum up, lialo nám, takže sme grilovali pod dáždniky a igelitom... vážne mám pocit, že toto len my môžeme robiť :D) a najlepšie nakoniec: Topfest, pretože ak niečo na svete milujem rovnako ako knihy (+kávu), tak je to hudba a leto bez festivalu, by pre mňa nebolo letom.
Týmto končím výlev o mne a sústredím sa na knihy.
Stihla som prečítať 10 kníh, sama nechápem, kedy, kde a ako, ale stihla a myslím si, že aspoň jednu knihu z troch budete poznať a zvyšok... nechajte sa prekvapiť alebo lepšie...


PS: Kto nevidel HIMYM nevie, čo je život...! :D
Srandujem, ale určite by ste si mali ten seriál pozrieť, aspoň prvé série, tie boli najlepšie, ale už sa fakt idem sústrediť na knihy.


3.miesto



The Queen of Bright and Shiny Things - Ann Aguirre


Anotácia



Sage Czinski sa skutočne veľmi snaží byť dokonalou. Pretože, ak sa jej podarí dosiahnuť dokonalosť, ľudia sa nebudú pozerať pod povrch alebo sa nebudú pýtať na jej minulosť. Namiesto vzťahov a randenia si našla aktivity, ktoré jej to mali nahradiť a celkom jej to fungovalo... až kým na hodinu matematiky neprišiel Shane Cavendish, ktorý je trochu asociálny, ale za to veľmi pekný a všetko, o čom ani nevedela, že vždy chcela.

Shane Cavendish len chce mať od všetkých pokoj, aby si mohol hrať na gitare a robiť na svojej hudbe. V minulosti zažil žiaľ, osamelosť a táto škola pre neho predstavuje poslednú šancu. Neočakával, že bude šťastný; chcel len zmaturovať a posunúť sa ďalej. Nikdy nerátal s dievčaťom ako Sage.

Ale láska nevie opraviť všetky zlomené veci a občas sa vám život musí rozpadnúť predtým, ako sa dá znovu dokopy...


Prečo som si ju vybrala?


Konečne Young Adultka s posolstvom...
Rozhodla som sa začať z ostra a hneď vám chcem povedať, čo sa mi na tejto knihe páčilo najviac. Názov knihy. Teda nie názov ako názov, ale čo ten názov predstavoval. The Queen of Bright and Shiny things totižto bola prezývka pre našu hlavnú hrdinku Sage, a to z toho dôvodu, že každý deň si naša kráľovná v škole vyhliadla nejakú osobu, ktorá mala mizerný deň, ktorú šikanovali alebo ktorá len vyzerala skleslo a práve tejto osobe Sage vždy napísala na lístoček niečo pekné, nejaký kompliment a nalepila jej ho na skrinku, aby si ho nie len tá daná osoba, ale každý na škole mohol prečítať. Poviete si, nič svetoborné, ale práve niekedy takéto maličkosti môžu niekoho zachrániť. Ja to stále tvrdím a aj sa snažím podľa toho správať, že na maličkostiach záleží. Toto je asi ten hlavný dôvod, prečo som si knihu tak obľúbila. Jednoducho z každej strany na vás kričí odkaz: "Buďte lepšími! Rozdávajte aj cudzím ľuďom radosť a komplimenty, pretože nikdy neviete či ste práve nezmenili niečí život."

"I don’t know how to be a boyfriend," he warns me. 

I cock a brow at him, smiling. "That’s too bad… since I have a PhD in girlfriendology from the University of So Many Feelings."


Svet vážne potrebuje viac ľudí ako je Sage Czinski...
No teraz z iného súdka. Už viete, že Ann do YA dokáže priniesť dušu a hĺbku, ale čo neviete je, že dokáže do nej vložiť aj poriadnu chémiu. Napriek tomu, že od prvej kapitoly je vám jasné, kto-s-kým-čo, tak sa vzťah Sage a Shana vyvíja nevinne a pomaly. Až tak pomaly, že najradšej by ste ich k sebe prilepili sekundovým lepidlom a donútili ich, aby sa pobozkali už v prvej kapitole. A to sa teraz nesťažujem, napriek tomu bolo super sledovať, ako sa najskôr spriatelili, postupne spoznávali, dostali zo seba to najlepšie, vzájomne si pomohli, vyliečili sa a nakoniec sa zamilovali. Ááách, veď kto nemá rád... žili šťastne až do smrti. ♥ 

Pesničky, ktoré sú inšpirované knihou! 





2.miesto



#Nerd (Hashtag #1) + #Hater (Hashtag #2) + #Player (Hashtag #3) + #Selfie (Hashtag #4) + #Poser (Hashtag #5) - Cambria Hebert



Anotácia


Dvaja ľudia z úplne odlišných svetov trávia spolu čas…

Viac ako z jedného dôvodu.

Ona potrebuje štipendium. On chce zostať v tíme. Nepríjemné spojenectvo ani zďaleka nevystihuje vzťah Rimmel a Romea.

Ale to sa zmení.

Začne sa to so vzdorovaním. Zasvätením. Výzvou.

Rýchlo sa však z toho vyvinie niečo viac. Ale keď si obeťou svojho spoločenského postavenia, na nič skutočné nie je miesto. Pravidlá sú jasné a jednoduché.

Zdrž sa svojich kruhov.

A nikdy sa nezamilujem do nikoho mimo nich.

Prečo som si ju vybrala?


Lebo inteligentné dievčatá sú v kurze. Lebo, ako som začala čítať prvú knihu, neskončila som, kým som nemala prečítané aj všetky ostatné diely, ktoré vyšli. Lebo sa táto séria doslova z ničoho, vykľula v jedno veľké, zamotané NIEČO.
Jop, celkom rada rozprávam v hádankách. :D
Keď sa pozriete na obálky, tak si poviete: Super, určite to bude romantické, tínedžerské a oddychové, ale hoci z jednej strany máte pravdu, je tam toho oveľa viac.
Áno, máme tu Rimmel - neohrabanú, nepopulárnu šprtku, ktorá nosí príliš veľké oblečenie, príliš veľké okuliare a má príliš veľa vlasov + tu máme Romea (prezývka, ktorú si vyslúžil... asi viete za čo :D) - školskú športovú hviezdu, ktorý je "na vrchole potravinového reťazca" a všetky dievčatá ho milujú + možno v pozadí vznikne nejaká tá stávka + samozrejme tam musí byť aj nejaká tá make-over pre Rimmel + pár sexuálne nabitých scén...
A v tomto momente si hovoríte. že to ste už niekde čítali, že tam je jedno klišé za druhým, že to nie je ničím výnimočné...
Moje základne pravidlo pri romantických knihách je, že ak je dej priehľadný, ale je dobre napísaný a vy nedokážete pustiť knihu z rúk, tak je priehľadnosť so všetkými klišé odpustená, pretože vás autorka dokázala vtiahnuť do deja a počas čítania ste ani nemali čas prevracať očami, lebo ste otáčali jednu stránku za druhou. BTW. Sľubujem vám, že si Rimmel a Romea spolu obľúbite. Sú v mojej top desiatke tých najrozkošnejších knižných párov.  

"Let's stay!" Ivy shouted.
"Oh no you don't," I said, grabbing her arm. "You called me to come get you." 
"I changed my mind." She pouted.
"Too bad," I said and started pulling her away. She dug in her heels. I sighed. "I have cookies in the car," I lied.
Her face brightened. 
Drunk girls were idiots.

Ešte sú tu dva dôvody, vďaka ktorým zaručene prepadnete Hastag sérií. Prvým dôvodom je BuzzBoss (aspoň dúfam, že tak sa to volalo). Každá jedna kapitola sa začína so správou od neho/nej. BB je vlastne niečo ako GossipGirl, má svoju stránku, na ktorej píše vtipné poznámky o vysokoškolskom živote a vzťahoch alebo teda väčšinou roznáša klebety. Jednoducho, ak sa niečo niekde stane, BB vie o tom medzi prvými. A hoci neuznávam ohováranie, musím sa priznať, že som sa neraz zasmiala na jeho/jej trefných poznámkach. Preto okrem toho, že váš mozog bude zaplavenými hormónmi šťastia vďaka Romeovi a Rimmel, zároveň sa vo vás niečo stále bude snažiť rozlúštiť tú veľkú otázku: Kto dofrasa je BuzzBoss, že o všetkom vie? Ehm, ja už poznám jeho/jej identitu a musím povedať, že som vážne bola dosť prekvapená z toho, kto za tým všetkým bol... takže nakoniec to nebolo celé priehľadné.
Druhým dôvodom je že k žánrom ako romantika a detektívka sa pridal nakoniec aj thriller. Nenápadne vám to trochu načrtnem: polícia, bitky, vydieranie, pobyt v nemocnici, strieľanie, napadnutie, únos, FBI... počkať čo?... presne tak, zasratá FBI!!! A vy ste si mysleli, že to bude romantická oddychovka. :D



1.miesto



Saint Anything - Sarah Dessen




Anotácia



Peyton, Sydneynin charizmatický starší brat, bol vždy hviezdou rodiny, dostával najviac rodičovskej pozornosti a v poslednej dobe najmä obáv. Keď Peytonove zhoršujúce sa nezodpovedné správanie vyvrcholí v nehodu je odsúdený do väzenia za požívanie omamných látok za volantom. Sydney je ponechaná napospas osudu, hľadajúc si svoje miesto v rodine a vo svete. Keď sa všetci trápia o Peytona, je ona jediná, kto sa trápi pre tú obeť z nehody?

Keď sa stane súčasťou srdečnej, chaotickej rodiny Chathamov, ktorí vlastnia pizzériu, hrajú cez víkendy Kentucké country a striedajú sa v opatrovaní ich matky, ktorá trpí sklerózou multiplex, Sydney prvýkrát zažije pocit bezvýhradného prijatie. A tu aj stretne láskavého, pozorného a ochranárskeho Maca, ktorý donúti Sydney sa skutočne pozerať a skutočne aj veci vidieť po prvýkrát tak ako sú.

Prečo som si ju vybrala?


O talente Sarah Dessen niet pochýb a dokázala mi to opäť i s knihou Saint Anything...
Najlepšia vec na knihách od Sarah je tá, že majú v sebe reálnosť, ľudskosť, uveriteľnosť. Jednoducho, chcem tým povedať to, že knižné postavy sa nesprávajú ako knižné postavy, ale ako obyčajní ľudia. Sú dokonalé? Nie. Robia chyby? Áno. No o tom to je. Čím viac sú postavy a príbeh reálnejšie, tým viac sa dokážete vžiť do príbehu a v tomto prípade (alebo teda pri všetkých Sarahniných knihách) vás ten príbeh doslova pohltí.
Taktiež oceníte aj to, že Saint Anything sa viac ako romantickými problémami zaoberá atmosférou v rodine a Sydney ako postavou.
Sydney je obyčajné, jednoduché dievča. Jedna z mnohých. V dave alebo v spoločnosti si ju ani nevšimnete, pokiaľ ju konkrétne nehľadáte. Je to dobrá dcéra, ktorá viac ako na seba myslí na všetkých ostatných a ktorá málokedy dokáže povedať "NIE"! Syndróm neviditeľného dievčaťa/dcéri? Kto vie. No môžem vám povedať, že bolo zaujímavé sledovať vývoj Sydney ako postavy. A hoci sa s ňou možno nie všetci úplne stotožníte, niečo mi hovorí, že si ju aj tak obľúbite, pretože každý máme vo svojom vnútri jednu takú Sydney, ktorá sa cíti neviditeľná a osamelá.

I was used to being invisible. People rarely saw me, and if they did, they never looked close. I wasn't shiny and charming like my brother, stunning and graceful like my mother, or smart and dynamic like my friends. That's the thing, though. You always think you want to be noticed. Until you are.

Ďalšia vec, ktorá ma na tejto knihe prekvapila, bola jej temná stránka. Akoby nestačilo, že kniha začína s tým, že Peytona pošlú do väzenia, na scéne stále ostáva jeho najlepší kamarát, z ktorého budete mať husiu kožu a zlý pocit celý čas, ako budete obracať stránky knihy. Ugh, vážne som sa občas musela obzrieť cez plece a uistiť sa, že nestojí za mnou. Ale čo je na tom ešte horšie je, že sa Sarah nechala inšpirovať jej životom (odkaz TU). Na záver by som vám chcela len prepísať, čo tam Sarah povedala (lebo pochybujem, že sa niekomu bude chcieť čítať ten článok celý a je to ešte aj v angličtine), pretože mi to aj príde ako odkaz tejto knihy. "Ak z niečoho máte čo i len zlý pocit, mali by ste odtiaľ zmiznúť preč. Kašlite na to, že to je nezdvorilé alebo že zraníte niekoho city, oni sa cez to prenesú. Alebo nie, a čo? Máte viac moci ako si myslíte. Tak povedzte NIE. Povedzte ho nahlas. Povedzte ho aj dvakrát."
Knihu inak odporúčam všetkých babám!!! Povinne. :D




Vaša Rea, ktorá hádajte čo ide robiť...
jop, zase sa ide baliť. #unbelievable
 (to sú pozostatky Hastag série, ospravedlňujem sa :D)

You Might Also Like

2 komentáre :

  1. To druhé a tretie miesto ma fakt láka, teraz by sa mi také nejaké čítanie hodilo, takže asi sa na to dám. A Nerd už pochválilo viac ľudí, takže som vážne zvedavá, čo to bude zač.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Daj, daj! Všetky knihy sú skvelé, tak hádam nebudeš ľutovať. ;)

      Odstrániť