Čítanie 2016 ,

Marcový výber

apríla 30, 2016 Rea 4 Comments


Dúfam, že ste si zvykli na moje chaotické vedenie blogu, a preto vás neprekvapí, že ešte pred Februárovým výberom som napísala Marcový. :D A inak ahojte!
Rozmýšľala som či vám zhrniem aj môj súkromný život za marec, ale čo si budeme klamať, nikoho môj život nezaujíma a prišli ste si len pozrieť moje odporúčania na knihy, tak sa rovno do toho aj dajme. ;)



Map of Fates (The Conspiracy of Us #2) - Maggie Hall


O čom?


Dva týždne.
Tak dlho trvalo, kým sa obyčajný život Avery West navždy zmenil. Za dva týždne Avery zistila, že je dedičkou Kruhu, mocnej a hlavne tajnej organizácie, že jej matku uniesli nepriatelia Kruhu, zamilovala sa do chlapca, do ktorého nemala a taktiež zistila, že iný, nepríjemnejší chlapec je súčasťou jej osudu.


Avery sa teraz v súkromnom tryskáči vybrala naprieč svetom sledujúc stopy, ktoré odhalia pravdu o Kruhu, vďaka ktorým sa pokúsi oslobodiť svoju mamu skôr, než bude neskoro. Po svojom boku má obidvoch chlapcov; Jacka, stabilného, lojálneho a odhodlaného pomôcť jej i na úkor jeho vlastnej povinnosti a Stellana, ktorého spojenie s Avery každým dňom silnie, a to aj napriek jej najlepším úmyslom. Kvôli čomu začína spochybňovať všetko, o čom bola kedy presvedčená.
Na konci tohto zúfalého lovu za stopami sa z Gréckych ostrov dostane na červený koberec v Cannes, kde zistí niečo, čo nielenže všetko zmení, ale čo by mohlo zničiť celý svet. Avery je teraz nútená čeliť krutej pravde.
Vo svete Kruhu, nikto nie je tým, za koho sa vydáva.

Prečo?

Ešte predtým, ako sa začnem rozplývať... ak ste nečítali jednotku, vyhnite sa spojlerom a presuňte sa rovno na ďalšiu knihu, a ak si hovoríte, prečo s touto sériou vôbec začať, TU nájdete odpoveď. ;)

Viete, ako to je s knihami na pokračovanie. Keď ste si prvý diel zamilovali a knihu postavili na imaginárny piedestál, väčšinou ste z ďalších častí len sklamaní, lenže Maggie sa podarilo tento začarovaný kruh zlomiť!
Nielenže sa Map of Fates vyrovnalo jednotke, ale dokonca ho prekonalo, a to som si minulý rok hovorila, že už nič lepšie čítať nebudem. Ako som sa len mýlila...
Nie som ten typ človeka, ktorý by sa chcel usadiť na jednom mieste a prežiť tam 50 rokov svojho života, skôr ma furt svrbí zadok, rada spoznávam nových/divných/zaujímavých ľudí, rada odhaľujem ich životné príbehy a kultúru, lenže momentálne som sa zasekla v realite (škola a minimum peňazí... veď to poznáte :D) a vďaka knihám, ako práve Map of Fates/The Conspiracy of Us mám pocit, že som precestovala už aspoň polovicu sveta. Videla som pár rozhovorov s Maggie, kde sa priznala, že miesta, ktoré v knihách opisuje aj sama väčšinou navštívila, a vďaka tomu, že je takýto dobrodruh, dokáže napísať neuveriteľne realistické opisy, cez ktoré budete mať pocit, akoby ste v Indii, v Paríži či na Gréckych ostrovoch boli spolu s hlavnými postavami. How cool is that?! 

My eyes flickered involuntarily back to that area. He might as well have a glowing neon sign on his crotch. "Right," I said quickly. "I guess I should have realized that."
Stellan was still grinning. "You Americans are so puritanical. I'm teaching you how to kill someone and you're being a tough little soldier about it, but I mention a mans crotch in a completely nonsexual way and you can't look me in the eye."
"I don't think you've ever said anything in a completely nonsexual way," I retorted.
"Innuendo is all in the interpretation, kuklachka. So that says rather more about your mind than mine, doesn't it?"

Maggie dokázala polahodiť nielen mojej cestovateľskej duši, ale aj môjmu nedočkavému srdcu, čo nás privádza k... milostnému trojuholníku. Všetci máme k tomu nevyžiadanému geometrickému útvaru rovnaký LOVE-HATE postoj, keďže neraz sa stalo, že príliš komplikované milostné vzťahy dokázali zničiť celkový dojem z knihy... but not here!
Ujasnime si jednu vec, nikdy som nepodviedla svojho knižného priateľa! Ako nikdy! Väčšinou, keď som si už vybrala, na koho strane stojím, zostala som vernú svojmu rozhodnutiu po všetky časti série! (Adam Kent zo série Shatter Me vám to môže potvrdiť. Bojovala som zaňho do posledného okamihu. Bojovala som zaňho, keď to s ním vzdala Jullieta, a dokonca aj keď to s ním vzdala aj samotná autorka, taká verná priateľka som. :D) Lenže Maggie to napísala tak pekne... dokázala dať milostnému trojuholníku hlavu i pätu, teda dokázala z neho spraviť rovnoramenný trojuholník... (neviem, prečo sa vôbec snažím o slovné vtipy alebo toto bol matematický vtip? geez mala by som s nimi prestať:D). 
Maggie skvelo zachytila fakt, že ľudia, v našom prípade hlavné postavy, sa menia, že dospievajú nielen fyzicky, ale aj emocionálne, že robia chyby, že jednoducho life happens. A to bude asi aj hlavným dôvodom, prečo som prvýkrát v živote zmenila svojho knižného priateľa spolu s Avery, alebo to bude aj tým, že do nej the other guy vdýchol život *literally* (pochopíte po prečítaní, a keď budete na tej pasáži, hneď mi píšte, nech môžeme pofangirliť spolu:D). No ešte nelámem palicu ani nad jedným z chlapcov, lebo ak som sa pri Maggie niečo naučila, tak to, že si ničím nemôžete byť istí, že si nemôžete nikoho obľúbiť, ani nikomu veriť, lebo Maggie to otočí proti vám a nakoniec vám obľúbenú postavu aj zabije. Uuu, keď sme už pritom, zmienila som sa, že v dvojke je aj viac krvi ako v jednotke? Teraz, keď mám vašu pozornosť, dúfam, že si ju idete aj hneď prečítať. ;)



Pridaj si knižku do svojho to-read zoznamu, kliknútím na obrázok↓.


Lady Midnight (The Dark Artifices #1) - Cassandra Clare



O čom? 

Bude to päť rokov od udalostí Mesta nebeská ohňa, ktoré priviedli Tieňolovcov skoro do zabudnutia.
Emma Carstairsová už viac nie je tým trúchliacim dieťaťom, ale mladou ženou, ktorá sa snaží zistiť, čo zabilo jej rodičov, aby pomstila ich smrť.
Spolu s jej parabataiom Julianom Blackthornom sa Emma musí naučiť dôverovať svojej hlave, ale aj srdcu pritom, ako vyšetruje dianie démonov naprieč Los Angeles. Len keby ju jej srdce neťahalo záludnými smermi...
Veci nezjednoduchšil ani Julianov brat Mark, ktorý bol pred piatimi rokmi zajatý vílami a ktorý sa teraz po dlhom vyjednávaní vrátil. Víly sa beznádejne snažia zistiť, kto vyvražduje ich druh, preto poprosili o pomov Tieňolovcov. Lenže čas pre Víly funguje inak, preto Mark nezostarol ani o rok a nespoznáva ani svoju rodinu.
Dokáže sa k nim skutočne vrátiť? A dovolia mu to Víly vôbec?
Pozlátko, pôvab a Tieňolovci otvárajú túto srdcervúcu Cassandrinu novú sériu Dark Artifices.

Prečo?

There's so much going on! Ani neviem, kde začať... najskôr si musíme pripomenúť, že Cassandra Clare je bohyňa v YA fantasy svete, že jej štýl písania ma vždy zahraje pri srdci a že jej knihy sú už pre mňa niečo ako domov, keďže som s TMI prežila 5 rokov svojho života!
Teraz si viete asi predstaviť ako nadšená *čítajte-poskakujúca-po-izbe-s-nábehom-na-radostný-infarkt-ak-také-niečo-vôbec-existuje* som bola, keď som zistila, že ešte so svetom Tieňolovcov neskončila! V skratke, pravdepodobne som sa do knihy nepúšťala veľmi objektívne naladená. :D
Čítať Lady Midnight bolo akoby ste po XY rokoch stretli svoju najlepšiu kamarátku. Vidíte, že sa zmenila, ale to nič nemení na fakte, že keď sa začnete spolu rozprávať, stále je medzi vami to spojenie... dáva vám to zmysel, lebo občas mám pocit, že hovorím rečou svojho vlastného kmeňa. :D Skvelou správou pre vás bude, že ak ste nejakým nedopatreným ešte nečítali predtým TMI, vôbec to nevadí. The Dark Artifices je úplne nová, samostná séria, ktorá vám priblíži všetky dôležité informácie, udalosti i osobnosti zo sveta Tieňolovcov, takže sa nemusíte báť, že by ste boli zmätení alebo sa stratili v deji. (Vlastne jediný rozdiel medzi tými, čo nečítali a čítali TMI je, že starí fanúšikovia sa viac potešia, keď na scénu príde Clary a Jace s tými jeho hláškami. :D Ani som si dovtedy neuvedomovala, ako veľmi mi chýbali, kým sa tam nezjavili. *happy sigh*)

“When you love someone, they become a part of who you are. They're in everything you do. They're in the air you breathe and the water you drink and the blood in your veins. Their touch stays on your skin and their voice stays in your ears and their thoughts stay in your mind. You know their dreams because their nightmares pierce your heart and their good dreams are your dreams too. And you don't think they're perfect, but you know their flaws, the deep-down truth of them, and the shadows of all their secrets, and they don't frighten you away; in fact you love them more for it, because you don't want perfect. You want them. You want—"
Chcela som vyskúšať, ako dlho mi bude trvať, kým sa začnem rozplývať nad Julianom a Emmou a oficiálne to vzdávam.
Ááááááááááááááá...!
To len, aby ste vedeli, čo sa odohráva v mojej hlave pri spomenutí ich mien, teraz sa pokúsim dať svoje pocity aj do slov. :D Best couple ever!!! Neviem, či je to tou zakázanou láskou, alebo tým ako jeden o druhom hovoria, alebo tým, že nielenže majú medzi sebou romantickú lásku, ale aj súrodeneckú (not in the weird way, you little creeper :D) a kamarátsku, alebo tým, že by jeden pre druhého obetovali aj život, alebo tým ako nedokonale-dokonale sa dopĺňajú, no... damm. Viem, že v knihe bolo veľa akcie, démonov, záhad, kúziel a intríg a všetkého, čo patrí k dobrej fantasy knihe, no veľká moja časť sa vždy tešila len na pasáže, kým títo dvaja budú spolu, a to už je čo povedať, lebo viete, že u mňa dobrá kniha=veľa krvi. Keď sme už pri tých vzťahoch, celá rodina Blackthornovcov (not sure či sa to takto skloňuje) ma chytila za srdce. Tá ich nezištná láska a porozumenie ma normálne donútilo ľutovať, že nemám viac súrodencov...
Cassandra ma nesklamala a som rada, že všetci tí, čo písali "hejtujúce" recenzie o tom, ako len umelo predlžuje Tieňolovcov, aby zarobila, sa teraz môžu búchať po hlave, pretože im vytrela touto knihou zrak. Dámy a páni, takto sa píše fantasy kniha! :)
BTW. Cassadra dokonca do knihy zakomponovala aj jedného z mojich obľúbených autorov Edgara Allana Poeho... spomenula som, že ju milujem?! :D


Pridaj si knižku do svojho to-read zoznamu, kliknútím na obrázok↓.

Sedem minút po polnoci - Patrick Ness 



O čom?


Dojímavý román o láske, o strate a o nádeji.
Conora trápia desivé sny - každú jednu noc, odkedy mamu v nemocnici sužujú liečebnými procedúrami, ktoré aj tak nezaberajú. Ale tento sen je iný. Keď sa dnes v noci Conor prebudí, v okne ho niekto čaká. Niekto starodávny. Niekto, koho neočakával. Netvor starší ako ľudstvo samo, ktorý Conorovi porozpráva tri príbehy o láske, o strate i o nádeji. Ale na oplátku chce od Conora počuť to, z čoho má najväčší strach: chce počuť pravdu.
Patrick Ness sa v románe Sedem minút po polnoci majstrovsky zhostil námetu zosnulej spisovateľky Siobhan Dowd a napísal úchvatný a dojemný príbeh o strate, o ranách osudu a najmä o sile, ktorú si vyžaduje život po smrti najbližších.

Prečo?

Patrick Ness mi pripomenul, že strašidlá, ktorých sa najviac bojíme, môžu driemať hlboko v nás, a dokonca, že tým najväčším strašidlom pre nás môže byť sám život. Do knihy som sa púšťala tesne pred polnocou (I like to live on the edge, čo vám budem hovoriť. :D) s tým, že som nemala najmenšieho poňatia, o čom kniha má byť a musím povedať, že tak, ako sa dej posúval dopredu, som si začala i viac uvedomovať, že toto nie je obyčajná detská knižka. Začala som si uvedomovať, koľko životných múdrostí je skrytých medzi riadkami. Začala som vnímať príbeh z úplne iného uhľa pohľadu. 
Netuším, ako Patrick dokázal napísať knihu, ktorá vás rozosmeje a zároveň aj rozplače. Knihu, ktorá dokáže aj krutú tému podať láskavým spôsobom. Knihu, ktorá má na každej strane hlbokú myšlienku, ale nezbadáte ju tam, pokiaľ ju skutočne nehľadáte. Knihu, ktorá osloví skutočne akokoľvek starého čitateľa, no aj tak, budete mať pocit, že je písaná o vás. Mám pocit, že čím viac ste si v živote vytrpeli, tým skôr pochopíte Patrickov odkaz.
Prvýkrát v histórií tohto blogu, nebudem dávať citát z knihy-knihy, ale citát z úvodnej poznámky autora, lebo keď si knihu zamilujete ešte predtým, než sa vôbec pustíte do príbehu, viete, že it´ll something else...

Mal som – a doteraz mám – pocit, akoby som dostal do ruky štafetový kolík. Akoby mi mimoriadne talentovaná autorka posunula svoj príbeh a povedala: „Choď. Bež s ním. Neboj sa riskovať.“ A presne o to som sa pokúsil. Pri písaní som sa držal jednej jedinej zásady: napísať knihu, ktorá by sa páčila Siobhan. Na ničom inom nezáležalo.
A teraz nastal čas, aby som štafetový kolík odovzdal vám. Príbehy sa nekončia odložením pera, nehľadiac na to, koľko autorov stálo na štartovacej čiare. Toto je kniha, ktorú sme si vymysleli spolu so Siobhan. Choďte. Bežte s ňou ďalej.
Nebojte sa riskovať.
Sedem minút po polnoci je jeden z najkrajších príbehov, aké som kedy čítala i videla. Jop, veľký podiel na mojej nehynúcej láske k tomuto príbehu mali aj ilustrácie, ktoré mi doslova vyrazili dych. Knihu nielen skvelo dopĺňali, ale zároveň jej dali aj niečo navyše. Musím sa priznať, že na niektoré kresby som zízala hodinu, prstom som prechádzala po ich obrysoch  a rozmýšľala, prečo Boh dal niekomu toľkoto talentu a ja neviem nakresliť ani len pekný kruh na slniečku. :D
Keď som s knihou skončila bolo niečo po 3 nadránom, snažila som sa zastaviť slzy vpíjajúce sa mi do vankúša, prehodnocovala som od základov svoj život a v duchu sa pýtala samej seba, či Patrick Ness tušil, ako táto kniha ovplyvní životy ľudí...
Neprišla som na nič, ale určite si Sedem minút po polnoci prečítajte! Aspoň si spomeniete na to, že niektorí z nás nemajú toľko šťastia, aby sa zo svojich nočných môr zobudili.
PS. Už si robím zálusk na knihu My ostatní tu len tak žijeme. Čítali ste ju už?





Už je aj filmový trailer!!! Nemôžem sa dočkať, pretože to vyzerá ešte lepšie ako v mojej hlave.




Knihu si môžete kúpiť na stránke www.preskoly.sk
Týmto sa chcem aj poďakovať, že mi venovali jeden výtlačok a ja som vám tu mohla vyliať svoje srdce. :D  

Pridaj si knižku do svojho to-read zoznamu, kliknútím na obrázok↓.

Lúči sa s vami Rea, ktorá by sa mala učiť na štátnice... 
ozaj, povedala som vám už, že som závislá na seriály SMASH,
 veľký podiel na tom má Jeremy Jordan. ;) 
Ja viem, viem, prokrastinácia je zlá, ale...  
vždy tam je to ALE. :D.

You Might Also Like

4 komentáre :

  1. Knihu Sedem minút po polnoci si chcem už strašne dlho prečítať, už ma čaká na poličke, ale stále sa do toho neviem odhodlať. Každopádne tvoje odporúčanie ma presvedčilo, že by som tak mala spraviť, čo najskôr! :)
    Lady Midnight ... no neviem, Cassandra ma minule dosť sklamala takže sa hrozne bojím do toho púšťať :D otázka - sú v nej aj nejaké Malec scénky? :D pretože na nich dvoch som zaťažená a tipujem, že Magnus tam bude určite :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak určite, už včera bolo neskoro so Sedem minút po polnoci. :D :D
      Nooo Magnus tam je, ale či sú tam Malec scény... nato budeš musieť prísť sama, pretože ja nerada spojlerujem. *muhaha*:D

      Odstrániť
  2. HARRY JE V TRAILERI NA CONSPIRACY OF US AKO JACK?????? Aaaaaaa moje srdce práve zastalo, urobilo salto a potom sa rozpadlo, lebo... !!! Bože, Harry :3 <3 a Evan Peters ako Stellan? Sakra, to rozhodovanie je teraz ťažšie!!!!! :O
    Bože, pri tom traileri na Moster Calls som sa hneď rozplakala. :/ Ja som čítala aj My ostatní tu len tak žijeme a je to úplne odlišné ako Monster, je to zábavné, ale nie každému sa to môže páčiť. No ja som sa zabavila a zamilovala sa :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vedela som, že ťa Harry poteší, a to rozhodovanie je viac-menej nemožné. Ja som to uzavrela tým, že si nechávam oboch. :D :D
      Tak, keď tebe sa to páčilo, je to dosť veľká pravdepodobnosť, že si to zamilujem aj ja... možno si ju rovno zajtra kúpim v robote. :D :D

      Odstrániť