Bláboly ,

Na Vine Sú Hviezdy - John Green... nezabudnuteľný filmový zážitok!

júna 15, 2014 Rea 3 Comments

Ahojteeeeeee!

Najskôr chcem len povedať, že neviem ani slovami opísať, ako mi tento blog už chýbal.
Toľko nápadov na nové články som mala v hlave, len to blbé skúškové...
Ale kým sa dostanem k písaniu Toho Najlepšieho za mesiac Máj (inak mám toho strašne veľa, lebo mám taký úžasný zvyk si namiesto učenia radšej rozčítať nové knihy, takže si viete predstaviť, ako asi vyzerá moje skúškové =D), tak by som sa s vami chcela podeliť o svoje pocity a dojmy z filmu Na Vine Sú Hviezdy. 

The Fault in Our Stars in theaters = heads in the clouds all day. If you haven’t seen it yet (or plan on seeing it again!) Get tickets here: fox.co/TFIOStix Okay?
Citujem samú seba: ÓmôjBože! ÓmôjBože! ÓmôjBože!
Hviezdy sú od Greena mojou najobľúbenejšou knihou (samozrejme som zase opačná od väčšiny, keďže podľa toho, čo som čítala v recenziách, sa skoro všetci prikláňajú k Aljaške) a viete čo? A nech !!!
Stojím si za svojím názorom.... a po tomto filme ešte viac.

Poviem vám hneď prečo:
Pretože som divná a vážne mi príde čierny humor neskutočne vtipný.
Pretože milujem smiech cez slzy. Ten pocit, keď ste tak zničený, zronený, zúfalý...že vás fyzicky bolí srdce, ale aj napriek tomu smútku si dokážete nájsť niečo, čo vám vyčarí úsmev na tvári, a presne toto sa podarilo Johnovi v knihe zachytiť.
Pretože som si v nej obľúbila každú jednu postavu (špeciálne Isaaca, pochopíte až keď si ju prečítate ;)).
Pretože v knihe bolo toľko skvelých citátov, že som si chcela zobrať zvýrazňovačku a na každej strane si vyfarbiť aspoň jednu vetu.

                                       
Pretože doteraz nechápem, ako túto najkrajšiu ... dobre napíšem to... romantickú knihu (ale neodsudzujete ju hneď!, pretože neznášam, keď si ľudia myslia, že romantické knihy nemajú čo ponúknuť, že sú všetky na jedno kopyto a že vám nedokážu totálne prevrátiť váš zabehnutý život hore nohami.... a áno knihy vám dokážu zmeniť život... mňa menia každý deň)  dokázal napísať 36 ročný chlap. A tým nechcem Johna Greena uraziť, skôr mu patrí môj obdiv a rešpekt, že sa takto dokázal vžiť do zmýšľania tínedžerov a závidím jeho žene, že má doma očividne takého romantika.



                      

Pretože hoci som si Augustusa Watersa predstavovala počas čítania knihy úplne inak, musím priznať, že Johnov výber hercov bol nakoniec správny a verila som im každé jedno slovo, čo im vyšlo z úst.
Pretože všetky moje obľúbené romantické, smutné, ale aj vtipné scény boli zachytené aj vo filme.




Pretože hoci som sa veľmi snažila, tak ma film rozplakal rovnako ako kniha. Päťkrát som mala len na krajíčku, ale potom som to už nevydržala a pridala sa ku zvyšku kina. Dobre čítate.
Počas premietania sa tam vreckovky míňali rýchlejšie ako toaletný papier na babských záchodov. 





Pretože (aj spolu s Divergenciou) patrí tento film k najlepšie sfilmovaným knihám. Neviem či to je tým, že dali také veľké slovo spisovateľovi, ale určite by si z neho mali brať príklad aj ostatní, ktorí sa rozhodnú v budúcnosti sfilmovať nejaké knihy.

Zhrniem to asi tak, že ma ten film znovu navnadil na knihu.
Hoci bol vážne skvelý ... pre mňa kniha je jednoducho kniha, preto by som vám chcela odporučiť, že ak ste už videli film a nečítali knihu, určite sa k nej musíte vrátiť. Alebo ak sa len chystáte do kina, skúste si ju predtým ešte prečítať.
Ale čo... JEDNODUCHO SI JU PREČÍTAJTE ZA KAŽDÝCH OKOLNOSTÍ. 

Lúči sa s vami eufóriou nadopovaná Rea.

P.S. Na záver mi to nedá ... musím sem dať aj ryšavého sympaťáka. 

You Might Also Like

3 komentáre :

  1. škoda že nemám s kým ísť do kina, na tento film sa teším odkedy viem, že sa mal natáčať a tie ukážky čo som videla sú jednoducho skvelé. Ale ja si ho raz pozriem a predpokladám, že budem rovnako nadšená ako ty :) pretože kniha je moja srdcovka a osobne sa mi Aljaška až tak nepáčila ako Hviezdy :)

    www.secretworldofdeepsoul.delicate-flower.com

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som v rodine nanútila tú knihu skoro všetkým, takže som išla do kina s maminou aj segrou.... ani som ich prosiť nemusela. :D Ale ty choď aj sama do kina, aspoň nebudeš mať svedkov, keď sa počas filmu psychicky zrútiš ako ja. :D
      A som rada, že je konečne niekto so mnou v Tíme Hviezd! :))

      Odstrániť
  2. Páči sa mi že ten film je naozaj dobre spravený podľa knihy. No osobne neviem ,tento preklad či už český alebo slovenský mi vôbec nesedí. Určite ostanem pri čítaní kníh. Dve mám už prečítané čakajú ma ešte tri . Samozrejme v angličtine:D ... Ak chcete niekto tiež vidieť ten rozdiel , knihy sa dajú kúpiť v angličtine tu http://www.eurobooks.sk/sk/1/

    OdpovedaťOdstrániť