Čítanie 2014 ,

BONUS: To najlepšie za...

novembra 16, 2014 Rea 0 Comments

LETO



Ahojte!!!
Viem, že už je november a nie leto, ale minule som si uvedomila, že som si ani nezosumarizovala svoje prázdninové čítanie. Pamätáte si ešte môj zoznam, ktorý som si vytvorila v júni (TU)? Tak práve teraz nastal čas, aby som sa pravde postavila zoči-voči a priznala sa vám, koľko kníh som v skutočnosti z tých tridsiatich prečítala.
Verte, že pravda nikdy nebola taká bolestivá, ako práve teraz. :( :D
Beriem to však pozitívne. Leto som si užila tak či tak a na moju obhajobu musím povedať, že sa mi v auguste ešte aj pokazila čítačka. Poďme na to!

1. Harry Potter a Kameň mudrcov (Harry Potter #1) - J.K.Rowling ✓ 
2. Ritmatik - Brandon Sanderson ✓ 
3. Ranč na Červenom vrchu - Jamie McGuireová ✓ 
4. Mechanická princezná (Pekelné stroje #3) - Cassandra Clare ✓ 
5. The Coldest Girl in Coldtown (The Coldest Girl in Coldtown) - Holly Black ×
6. Vicious (Vicious #1)- V.E. Schwab, Victoria Schwab ×
7. A Darkness Strange and Lovely (Something Strange and Deadly #2) - Susan Dennard ×
8. Winger (Winger #1)- Andrew Smith ×
9. Blue Bloods (Blue Bloods #1)- Melissa de la Cruz ×
10. Since You've Been Gone - Morgan Matson ✓ 
11. The Giver (The Giver #1)- Lois Lowry ×
12. Inland - Kat Rosenfield ×
13. Rebel Belle (Rebel Belle #1) - Rachel Hawkins ✓ 
14. Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe - Benjamin Alire Sáenz ×
15. Me and Earl and the Dying Girl - Jesse Andrews ×
16. The Distance Between Us - Kasie West ×
17. The City of Ember (Book of Ember #1) - Jeanne DuPrau ×
18. Hurt - Tabitha Suzuma ×
19. Rome (Marked Men #3) - Jay Crownover ✓ 
20. Eleanor & Park - Rainbow Rowell ×
21. Throne of Glass (Throne of Glass #1) - Sarah J.Maas ×
22. This Side of the Grave (Night Huntress #5) - Jeaniene Frost ✓ 
23. Prince of Fools (The Red Queen’s War #1) - Mark Law ×
24. Wool Omnibus (Silo #1) - Hugh Howeyrence ×
25. City of Heavenly Fire (The Mortal Instruments #6) - Cassandra Clare ×
26. Opposition (Lux #5) - Jennifer L. Armentrout ✓ 
27. Isla and the Happily Ever After (Anna and the French Kiss #3) - Stephanie Perkins ×
28. Beautiful Oblivion (Beautiful #3) - Jamie McGuire ✓ 
29. Lead (Stage Dive #3) - Kylie Scott ✓ 
30. Of Metal and Wishes (Of Metal and Wishes #1) - Sarah Fine ×



Vidíte aj vy to červené more? Ach, mám pocit akoby som zase videla svoj prvý diktát zo základnej.
Výsledok 11:30
Ale rozhodla som sa to brať z toho lepšieho hľadiska. Moje leto/prázdniny trvali od začiatku júna po koniec septembra. Čiže plus-mínus 4 mesiace.
A za tieto štyri mesiace sa mi podarilo prečítať dokopy 44 kníh, čo hneď lepšie vyzerá, čo vy nato? :D Preto sa teraz spokojne potľapkám po pleci a skúsim vám ešte spomenúť nejaké knihy, na ktoré mi v rubrike To najlepšia za mesiac... nezostalo miesto.

Pozn. Anotácie sú k prvým dielom, nechcem spojlerovať.


Rule (Marked Men #1) + Jet (Marked Men #2) + Rome (Marked Men #3) - Jay Crownover



Anotácia


Protiklady v každom smere. . . okrem jedného, na ktorom záleží.
Shaw Landon milovala Rula Archera od chvíle, ako ho po prvýkrát zbadala. Pre A-čkovú študentku medicíny Shaw je Rule všetkým, čo by nemala chcieť. Nebojí sa jeho desivých piercingov a tetovaní alebo jeho divokého postoja. Aj keď vie, že Rule je pre ňu zlý, jej srdce ju jednoducho nepočúva. Pre rebela ako Rule Archer je Shaw Landon nafúkaná, perfektná princezná a dievča jeho mŕtveho dvojčaťa. Ona žije podľa pravidiel iných ľudí, on si robí všetko podľa seba. Nemá čas pre dobré dievča ako je Shaw, aj keď je jediná, ktorá dokáže vidieť, kým skutočne je. Ale krátka sukňa, príliš veľa narodeninových koktailov a prezradené tajomstvá vedú k noci, na ktorú ani jeden z nich nedokáže zabudnúť.
Teraz Shaw a Rule musia prísť na to, ako dievča ako ona a chlap ako on môžu byť spolu bez toho, aby zničili ich lásku. . . alebo samých seba.

Prečo som si ju vybrala?

Séria Marked Man je moja srdcovka.
Prvú knihu som prečítala asi 5-krát, a potom som ju dokonca aj preložila na jednom blogu.
Dlhšie som si hovorila, že by som skúsila prekladanie, aby si ľudia mohli prečítať aj knihy, ktoré u nás nevychádzajú a prvá kniha, ktorú som chcela preložiť bol okamžite Rule.
Urobila som to z veľmi sebeckého dôvodu. Chcela som, aby o jeho dokonalosti vedelo čo najviac ľudí a ja som sa nad ním nemusela roztápať sama. :D
Cez leto som prečítala tretiu časť Rome a musím povedať, že to bolo lepšie ako dvojka, ale stále sa to nevyrovnalo jednotke. Každopádne, všetci Archerovci sa narodili so SEXY FAKTOROM!!!
Odporúčam všetkým dievčatám, ktoré majú aspoň z polovice takú slabosť na potetovaných chlapov ako ja. Nebudete to ľutovať. Hlavne, keď zistíte, že títo krásavci majú aj piercingy, a to na ... veľmi zaujímavých miestach. If you know what I mean. ;) :D
V skratke mrte rýchle čítanie, pri ktorom nemusíte veľmi rozmýšľať. Napriek tomu však vo vás zanechá pocit akoby hlavní hrdinovia boli skutoční a behali si niekde po svete.




Falling for the Ghost of You - Nicole Christie


Anotácia


Sedemnásťročná Violet Mercer sa vracia domov z letných prázdnin, ktoré strávila na Havaji a zisťuje, že ju je priateľ podvádzal s kamarátkou. A aby toho nebolo málo, jej matka sa vydáva za muža, ktorého stretla len nedávno.
Veci sa stanú ešte trápnejšími vo chvíli, keď sa Violet zoznámi so svojím novým bohatým nevlastným otcom a s jeho nádherným synom - sexi chalan, pred ktorým zo seba urobila blázna ten istý deň len o pár hodín skôr! Zane O'Connor je sexy a očarujúci, a tiež mimo jej ligu. Vďaka nemu dokonca zabúda, že nejaký bývalý vôbec existoval. Ale za žiadnych okolností u neho nemá šancu... alebo áno?
No okolností sa vyvinú ta, že Violet musí mesiac bývať so Zaneom a počas ich hádok a flirtovania sa z nich stanú priatelia. A nebude trvať dlho, než sa priateľstvo zmení v niečo iné ... niečo silnejšie, než by Violet očakávala.
Ale Zane pred ňou niečo skrýva - niečo tak veľké, čo by ich mohlo rozdeliť, ak by sa Violet niekedy dozvedela pravdu. Kvôli jej podozreniu mu nedokáže úplne dôverovať. Už sa raz spálila - je ochotná to znova riskovať?
Ako spolu trávia viac času, Violet si uvedomí, že už je príliš neskoro: zamilovala sa do toho krásneho chalana s veľkým tajomstvom. Bude mať za jeden rok zlomené srdce už druhýkrát - alebo jej láska prežije pravdu?

Prečo som si ju vybrala?

Občas sa mi pri čítaní stane, že dostávam záchvaty smiechu. No pri tejto knihe... ach, pri tejto knihe (ktorú som ešte ako blbá čítala v autobuse) som sa ako psychopat smiala do závesu desať minút, aby ma samozrejme nikto nevidel... no každopádne, potom to vyzeralo akoby som do neho vracala... Nebudem to radšej bližšie rozmazávať, stačilo to prežiť raz. :D
Existujú knihy, u ktorých môžete povedať už po prvej kapitole: "Toto bude dobré!!!"
A sú nielenže dobré, ale priam skvelé. Postavy milujete od prvého momentu, ako otvoria ústa. Vôbec vám nelezú na nervy. Príbeh plynie v podstate sám. Zabudnete na okolitý svet a jednoducho všetko prežívate spolu z hlavnými postavami.
Existujú knihy, ktoré sú geniálne vymyslené, vtipné, milujete na nej každý jeden detaily, a potom náhle to celé ide dolu vodou.
Presne toto je prípad Falling for Ghost of you.
Dobre, možno to nebolo až také katastrofálne, ale keď úplne super kniha z ničoho nič spadne do "disneyovského" klišé, tak vás to zamrzí.

Napriek tomu všetkému sa ku knihe vždy vraciam, keď mám mizernú náladu.
Odporúčam všetkým, ktorí milujú ľahké, vtipné čítanie, pretože si určite nemôžete nechať ujsť hlavnú hrdinku, čo nervózna občas vykrikuje slovo penis. :D



Fangirl - Rainbow Rowell


Anotácia

Cath je fanúšičkou Simona Snowa. Dobre, celý svet je jeho fanúšikom, ale pre Cath byť fanúšičkou znamená celý jej život - a je v tom dobrá. Spolu so svojím dvojčaťom Wren prepadli sérií Simona Snowa, ešte keď boli deti. Práve vďaka tejto sérií sa dokázali preniesť cez odchod ich mami.
Čítanie. Opätovné čítanie. Zabíjanie času na fórach o Simonovi Snowovi, písanie fan-fiction o Simonovi Snowovi, prezliekanie sa za hlavné postavy na každú filmovú premiéru.
Cathina sestra však už dávno vyrástla z celého tohto fanúšikovského sveta, ale Cath nie. A ani nechce.
Teraz, keď idú na vysokú, Wren už s Cath nechce byť ani spolubývajúca. Takže je Cath na všetko úplne sama. Mimo svojej komfortnej zóny. 
Dostala nevľúdnu spolubývajúcu s okúzľujúcim priateľom, ktorý je vždy na blízku, profesorku, ktorá si myslí, že fan-fiction je koniec civilizácie a pohľadného spolužiaka, ktorý sa chce rozprávať len o slovách...
K tomu všetkému sa stále bojí o otca, ktorý je milujúci, krehký a nikdy nebol sám.
Otázky pre Cath znejú: Dokáže si s týmto poradiť? Dokáže to bez Wren, ktorá by ju držala za ruku? Je pripravená žiť na vlastnú päsť? A chce sa vôbec pohnúť vpred, keď to znamená, nechať za sebou Simova Snowa?

Prečo som si ju vybral?

Rozhodla som sa, že sa odosobním a pokúsim sa na túto knihu pozrieť z iného uhľa. Z toho vášho. A viete prečo? Pretože z môjho uhľa sa mi veľmi nepáčila, ale to neznamená, že by sa nemohla páčiť vám... či? Divná logika?
Jednoducho u mňa to funguje tak, že ak mi nesadne hlavná hrdinka, celá knihu je v prdeli. Presne to sa mi stalo pri Fangirl. Vôbec som nevedela pochopiť Cathino správanie.
V-Ô-B-E-C, a to sa pokladám za chápavého človeka. Plus sa ani charakterovo nevyvíjala. Stále som dúfala, že nastane okamih, scéna, hocičo, kedy by som si povedala: "To je moje dievča!"
Nuž, nestalo sa.
Simona Snowa iba rýchlo prebehnem. Neznášam ho. Úplne vážne som si na neho vytvorila takú averziu, že vždy keď som zbadala, že nasleduje kapitola o ňom, chcela som čítačku hodiť o stenu.
No keďže vás chcem presvedčiť, aby ste si knihu prečítali, sústredím sa na pozitíva.
Romanticko-neromantický vzťah medzi hlavnými hrdinami.
Alebo by som mohla povedať aj reálny vzťah.
Konečne nič nie je zveličené ani pritiahnuté za vlasy, pretože Rowellová opísala veci tak, ako sa majú.
Neviete, čo má ten druhý rád hneď po prvom bozku. Vzťah nie je o nespútanej vášni 24/7. A nikto vám za bozk na verejnosti nezatlieska ako vo filmoch.
Vzťah je o malej neistote či vašu polovičku môžete chytiť za ruku. Nervozite či váš bozk bude dokonalý. Trápnosti, keď sa náhodou buchnete čelami.
Neviem ako vy, ale keď ja čítam romantickú knihu, tak chcem túto reálnosť. Chcem čítať o vzťahu, ktorý si viem predstaviť aj v skutočnosti. A presne toto sa Rowellovej podarilo v knihe zachytiť.











Na teraz sa s vami lúčim, Rea. ;)

You Might Also Like

0 komentárov :