2015RCH ,

2015 Reading Challenge: Kniha, ktorá má v názve farbu

apríla 24, 2015 Rea 4 Comments



PRVÁ STRIEBORNÁ KNIHA SNOV (Silber #1) - Kerstin Gier


Už možno tušíte, čomu sa idem teraz venovať...
OBÁLKAM! Pretože Prvá strieborná kniha snov má teda tých pekných obálok neúrekom. Začnem zľava, tu môžete vidieť slovenskú verziu, ktorá sa držala nemeckého originálu a mám také tušenie, že aj naši českí susedia majú takúto obálku. Dream a little Dream (čo vám určite došlo aj z názvu) je anglická verzia tejto knižky a musím povedať, že nápad s kľúčovou dierkou je skvelý a páči sa mi, ako do toho zakomponovali aj tie padajúce lupienky. Stredná, a zároveň najdesivejšia verzia obálky je talianska, tu sa im najlepšie podarilo zachytiť tú temnú stránku príbehu. Priznávam sa, že ružovo-šedú, holandskú obálku som veľmi nepochopila, lebo si ju vôbec neviem spojiť s dejom alebo s postavami a posledná, najveselšia obálka je kindle, anglická verzia.... táto mi pripomenula skôr Alicu z krajiny zázrakov. :D
Z tejto zdĺhavej analýzy je moje rozhodovanie skresané na prvé tri obálky... a neviem, načo sa tu hrám, pretože moje srdce si okamžite získala nemecko-česko-slovenská verzia. No veď uznajte, videli ste niekedy niečo také nápadité a originálne?! Odmyslime si to iluminácke oko. :D 

Anotácie je z goodreads, konečne som nemusela nič prekladať. :D


Prvý diel novej trilógie od Kerstin Gierovej, autorky obľúbených Drahokamov!
Liv Silberovej sa po presťahovaní do nového mesta sníva podivný sen, v ktorom stretne štyroch chalanov zo svojej novej školy. Pozoruje ich pri temnom magickom rituály, až sa náhodou ocitá priamo uprostred obradu. Chalani si ju druhý deň pamätajú zo sna a aj Liv sa od tejto chvíle začnú snívať zvláštne sny, ktoré sa zdajú byť také skutočné...


GOODREADS HODNOTENIE: 4.17


Mám pocit, že som asi posledný človek na svete, ktorý sa dostal ku tejto knihe. :D Takže teraz idem hovoriť k tým, ktorí sú ešte poslednejší než ja... alebo viete čo, budem hovoriť aj k tým, ktorí si ju už dávnejšie prečítali a možno im pripomeniem, prečo by si ju mali prečítať znova, lebo táto kniha rozhodne stojí za re-reading.
Chcela by som vám predstaviť taký YA Počiatok (pozn. akčný, sci-fi, mysteriózny, thriller film, kde hral, stále neocenený Oskarmi, Leonardo DiCaprio... prepáč Leo, Oskarové vtipy ma pri tebe nikdy neomrzia :D), šmrncnutý so Supernatural, Gossip Girl a Sherlockom Holmesom. :D 
Asi som vám veľmi nepomohla. Už neviem, čo som od knihy očakávala, keď som ju vzala do ruky, ale rozhodne to nebol príbeh, so zábavnou, odhodlanou, tvrdohlavou hlavnou hrdinkou, ktorá je skvelou staršou sestrou, ktorá dokáže i citovať Sherlocka, a pritom ešte rozdávať Kung Fu kopance! Ešte ju nemilujete? 
Dávam vám jednu kapitolu a Liv Silberová si získa vaše srdce! Toto dievča má síce 15 rokov, ale rozumu má teda asi viac ako ja (ešte som nevyhodnotila, čo to o mne vypovedá, ale zamyslím sa nad sebou :D). Nech už sa dialo čokoľvek, vždy si zachovala chladnú hlavu alebo si aspoň z dosť desivých situácií dokázala urobiť srandu. Jej zmysel pre humor a sarkazmus dokonale vyvažovali jej realistický pohľad na svet a zodpovednosť, ktorej mala viac ako jej matka. V skratke, toto dievča pre mňa predstavovalo dokonalú hlavnú hrdinku, a práve ona bola dôvodom, prečo som si knihu tak veľmi užila. Vedela som sa do nej bez problémov vžiť a občas som mala pocit, že dokonca aj rovnako rozmýšľame...

Mala som slabosť pre tmavovlasých, hĺbavých chlapcov, ktorí čítajú básne, hrajú na saxofóne a radi pozerajú filmy so Sherlockom Holmesom. Bohužiaľ som zatiaľ mnoho takých nestretla. No dobre: ešte som nestretla ani jedného. Ale niekde tam vonku musia byť!


Vytvorenie repliky z knihy mi zabralo hodiny, tak dúfam, že sa vám páči. :D 
Amen sestra! Budeme si držať palce a dúfať, že niekde tam vonku, niekto taký existuje. :D
K dokonalej hlavnej hrdinke si teraz pripíšte pikantné škandály. No kto už nemá rád dobré klebety? Normálne mi prišlo ľúto, že takýto školský blog o tom, kto, s kým, kde, kedy, ako, prečo, začo sme nemali aj my na strednej škole. Ale iné som chcela. Špeci Kecy spravili z obyčajnej fantasy-paranormálky neobyčajný príbeh, pretože sa nám tak vďaka tomu vytvorila detektívka v detektívke.
Na upresnenie:
1.detektívka → počas čítania sa budete snažiť zistiť, ako to v skutočnosti je s tými snami
2.detektívka → počas toho, ako bude váš mozog šrotovať všetky informácie o snoch, zároveň bude uvažovať nad tým, kto je ten/tá/to Top Secret.
Moja rada je: len si užite príbeh. Čítajte a vychutnávajte si Kerstinin pútavý, ľahký štýl písania a ani sa nesnažte riešiť tie tajomstvá vy samy (len by vás zbytočne rozbolela hlava), lúštenie nechajte na Liv. Je v tom vážne dobrá.

Napriek všetkým racionálnym vysvetlenia som cítila, ako vo mne narastá vzrušenie... Všetko som to mala ako na dlani: môj budúci nevlastný brat mal tajomstvo - a ja som zbožňovala tajomstvá.


Dostávame sa k tej zábavnej časti. Keďže sme v YA žánri, nesmú tu chýbať aj nejaké tie prvé lásky. Tu nastáva zaujímavá zmena. Väčšinou vám píšem o tom, aká bola chémia medzi X a Y, či som im to zamilovanie vôbec verila a bla, bla, bla. V tomto prípade, vám ani nepoviem, s kým sa naša Liv dala vôbec dokopy, pretože to počas čítania dlhoooo ani nebudete vedieť a nechcem vám prezrádzať žiadne dôležité fakty (tu môžete vidieť, že sa Kerstin viac sústredila na vykreslenie všetkých tých tajomstiev a snov, ako na nejaké nepodstatné vzťahy). Stačí vám vedieť, že sú tu štyria sexi, populárni chalani. Každý z nich je iný. A napriek tomu, si každého z nich aspoň trošku obľúbite. Poznámka do plena, ja som Team Grayson! ♥ 
Toto bola moja prvá kniha od tejto autorky a so spokojným svedomím vyhlasujem, že určite nie posledná. Dokonca teraz ľutujem, že som sa na strednej neučila nemecký jazyk poctivejšie... len Pán Boh vie, koľko takýchto skvostov ešte majú v nemeckej literatúre a ja o ne prichádzam.
Kedy vyjde v slovenčine tá dvojka? :D


Myslíte si, že snívanie je neškodné? Prvá strieborná kniha snov vás presvedčí o opaku! 



Knihu si môžete kúpiť na stránke www.preskoly.sk a týmto sa chcem aj veľmi pekne poďakovať zato, že mi dali vôbec možnosť, napísať na túto knižku recenziu a venovali mi jej výtlačok.
BTW. Ak sa vám páči jej obálka, počkajte, keď zbadáte jej odbalenú verziu a aj tie ozdobené strany... Ach, kniha je fakt prepracovaná do absolútnych detailov. 



   PS. Na posledných stránkach Kerstin v knihe opisuje akoby vyzerali jej dvere do sveta snov. To ma inšpirovalo, aby som pouvažovala nad tými svojimi (v hlave som mala predstavu nejakých starodávnych červených dverí, z ktorých by kvapkala/tiekla krv, aby som odstrašila nevítaných hostí... za vinu to dávam starému hororu Osvietenie :D), a tak som zase zabila pár hodín na Pintereste a urobila som pre vás túto koláž z dverí, ktoré mi padli do oka. 
Viete akoby by vyzerali dvere do vašich snov?
  

PSS. Chcela som vám sem dať aj trailer ku knihe, no bol len v nemčine a keďže moja nemčina je vážne horšia než zlá, nerozumela som ani slovo. Nakoniec som sa rozhodla, že vám sem nebudem dávať niečo, čomu nerozumiem, veď čo keby sa tam náhodou nadávalo! :D Preto sa tentokrát budete musieť zaobísť bez videa, hádam to nejako prežijete.


Lúči sa s Vami Rea, ktorej biorytmus je úplne v prdeli, ale už sa lepší ... budú len tri hodiny ráno. Juchú! :D

You Might Also Like

4 komentáre :

  1. Super článok :) Príď sa pozrieť na môj blog, je tam súťaž o knihu TheBookLady

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Od Gierovej som čítala Drahokamy a tie boli perfektné po každej stránke, tak nechápem čím to je, že sa tejto sérii stále vyhýbam. Asi by som to mala napraviť. :D Inak, mne sa z tých obálok najviac páči tá tretia talianska, ale hneď po nej ide naša. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Teraz inak chcem dať šancu sérií Drahokamy, tak som rada, že sa ti páčila, lebo tej sa zase úspešne vyhýbam nejaký ten rok ja. :D :D Súhlasím, talianska obálka sa im fakt vydarila.

      Odstrániť