Čítanie 2014 ,

To najlepšie za mesiac...

apríla 18, 2014 Rea 0 Comments

FEBRUÁR


Ahojte!
Pomaly, ale isto dobieham mesačné zhrnutia. A ak sa mi podarí, tak možno na začiatku mája už budem písať aprílové. Držíme si palce. = D
Bez ďalších zbytočných rečí vám len poviem, že môj február sa niesol v znamení akcie, fantasy a nadprirodzených schopností.



3.miesto

The Darkest Minds (The Darkest Minds #1) + Never Fade (The Darkest Minds #2) - Alexandra Bracken

Anotácia:



Keď sa Ruby zobudila na svoje desiate narodeniny, niečo sa na nej zmenilo. Niečo natoľko alarmujúce, že to jej rodičov donútilo zamknúť ju v garáži a zavolať políciu. Niečo, kvôli čomu ju poslali do Thurmondu – neľudského, vládneho "rehabilitačného tábora. " Možno prežila záhadnú chorobu, ktorá zabila väčšinu amerických detí, ale aj s ostatnými objavili niečo oveľa horšie: ich desivé schopnosti, ktoré nedokážu kontrolovať.
Teraz už šestnásťročná Ruby je jednou z najnebezpečnejších.

A keď táto pravda vyjde najavo, Ruby so svojím život len tak-tak unikne z Thurmondu. Teraz je na úteku, zúfala nájsť jediné bezpečné útočisko pre deti ako je ona – Východnú Rieku. Pridáva sa ku skupine detí, ktoré utiekli z ich vlastných táborov. Liam, ich odvážny vodca, sa zamiluje do Ruby. Ale bez ohľadu na to, ako veľmi po ňom Ruby túži, nemôže riskovať zblíženie. Nie potom, čo sa stalo jej rodičom. Keď dorazia do Východnej Rieky, nič je také ako sa zdá, hlavne pokiaľ ide o tajomného vodcu. Ale v pohybe sú aj iné sily. Ľudia, ktorých nič nezastaví od toho, aby Ruby nepoužili v boji proti vláde. Ruby bude čeliť strašnej voľbe. Voľba, ktorá môže znamenať, že sa vzdá svojej jedinej šance na život hodný žitia.

                                Prečo som si ju vybrala?


Musím sa priznať, že som si túto sériu obľúbila až do druhej knihy. Ale za vinu to dávam len tomu, že podľa mňa všetci prvú časť zbytočne vychvaľovali.
Inak sa na treťom mieste táto séria ocitla preto, lebo po Divergencii toto boli prvé dystopické knihy, pri ktorých som si povedala : "Vau!"(hlave pri druhej). Alexandra má jednoducho skvelý štýl písania, ktorý vás pohltí a dokázala vytvoriť aj krásny pár. Liama a Ruby. Ich vzťah vôbec nebol taký ako to býva v každej knihe, že hneď pomaly od prvej sekundy sa do seba hlavní hrdinovia zamilujú.

Oni dvaja sa do seba zamilovávali postupne a musím povedať, že byť pritom bol neuveriteľný zážitok a už teraz rátam dni od tretej časti.

                          2.miesto

Altered (Altered #1) + Erased (Altered #2) - Jennifer Rush 

Anotácia:


Keď nemôžete dôverovať sami sebe, komu potom môže veriť?


Všetko o Anninom živote je tajomstvo. Jej otec pracuje pre pobočku Branch na ich najnovšom projekte: monitoruje a podáva liečbu štyrom geneticky upraveným chlapcom v laboratóriu, ktoré je pod ich usadlosťou. Nick, Cas, Trev... a Sam, ktorý ukradol Annino srdce.

Keď sa Branch rozhodne, že je čas vziať si chlapov, Sam zinscenuje útek, pri ktorom zabije agentov. Anna je rozpoltená medzi tým či má nasledovať Sama alebo zostať v bezpečí jej každodenného života.

Ale jej otec ju tlačí k úteku, donúti Sama, aby mu prisahal, že ju udrží od Branch za každú cenu. Je tu len jeden problém. Sam a chlapci si nič spred laboratória nepamätajú - ani ich skutočné identity. Teraz na úteku Anna skoro objaví, že je so Samom prepojená vo viacerých smeroch, než hocikto z nich očakával. A ak chcú obaja prežiť, musia dať dokopy kúsky ich minulosti skôr, než ich Branch chytí a všetky im vymaže.



Prečo som si ju vybrala?


Ak vám ušiel fakt, že pomer namakaných chlapcov k ženským postavám značne prevyšuje, tak ho pre istotu vyzdvihnem ešte raz.4 NAMAKANÍ CHLAPCI : 1 DIEVČA = DMyslím, že už len toto je skvelý začiatok.Hneď ako som ju začala čítať, tak som ju už neodložila. Kniha ma neustále prekvapovala.
Plus, ak k tomu pridáme veľmi veľa strieľania, krvi, štipku romantiky (vážne len štipku, lebo Jennifer si aspoň v tomto prvom dieli nepotrpela na romantické gestá) a pokusy na ľuďoch, tak z toho vznikne takéto skvelé dielo.







1.miesto


Being Jamie Baker (Jamie Baker #1) + More Than Jamie Baker (Jamie Baker #2) - Kelly Oram


Anotácia:


Nehoda, ktorá mala skončiť tragédiou dala sedemnásť ročnej Jamie Baker kopec nekontrolovateľných superschopností. 


Aby Jamie udržala svoje tajomstvo v bezpečí, spravila zo seba spoločenského vyhnanca, čím si vyslúžila na Rocklin High's resident titul Ľadovej kráľovnej. Ale počas stretnutia s hviezdnym quarterbackom Ryanom Millerom doslova pobozká svoju anonymitu na rozlúčku. 



Teraz nechutne neodolateľného Ryana nezastaví nič, kým neroztopí srdce Ľadovej kráľovnej a nezistí, čo je na nej také zvláštne. Nanešťastie Ryan nie je jediný, ktorý ide po jej tajomstve. Naučí sa Jamie ovládať jej nestabilnú moc predtým, než ju odhalia média alebo kým si ju vláda zmení na laboratórnu krysu? Alebo ešte dôležitejšie je, dokáže sa zbaviť Ryana Millera skôr, než sa do neho zamiluje?

Prečo som si ju vybrala?



Jedno slovo: SUPERHRDINKA!!!
No povedzte mi, kto nemiluje superhrdinov? 
Napríklad ja som od malička vždy chcela mať nejakú nadprirodzenú superschopnosť a zachraňovať svet. = D 
Možno aj preto ma kniha pohltila snáď od prvej vety a vypľula ma až na konci po uši zamilovanú do Ryana - jeho sebavedomia a rozkošného úsmevu, ktorý si v hlave predstavujem ešte aj teraz a v nemom obdive s Jamieným temperamentom, vďaka ktorému vznikali veľmi vtipné scény, hlavne keď prišlo na veci spojené s elektrinou.

Prvá kniha bola oddychová a neskutočne zábavná, druhá bola aj akčná, ale stále vtipná.
Kelly Oram si jednoducho zaslúži so sériou Jamie Baker prvé miesto, pretože už dlho som si nič tak neužila ako tieto knihy. 


P.S. Na záver máte odo mňa malý bonus. Úžasný oficiálny trailer ku víťaznej knihe, keby vás náhodou moje "keci" nepresvedčili. Rea. ;)



You Might Also Like

0 komentárov :