Čítanie 2017 ,

Niektorí z nás túžia po neviditeľnosti...

februára 19, 2017 Rea 0 Comments


Wonder - R.J. Palacio

#Goodreads4.42* #Childrens #YoungAdult #Contemporary #RealisticFiction #Škola #Drama #Priateľstvo


Sme generácia, ktorá žije pre followerov, lajky a komenty. Sme generácia, ktorá sa má až "príliš" rada? :D Preto je možno ťažké si predstaviť, že niekto netúži po obdive a výnimočnosti, práve naopak. Niekto túži po obyčajnosti, konkrétne, po neviditeľnosti, a ten niekto je Auggie.
Napriek tomu, že knižka je určená mladším čitateľom, technicky to je knižka pre deti, nájdete tam veľmi reálne, dospelé a dosť často až kruté situácie, preto si myslím, že by si ju mal prečítať naozaj každý. Veď nikdy nie je na škodu pripomenúť si. že by sme mali byť...

“Kinder than is necessary. Because it's not enough to be kind. One should be kinder than needed.”

Nie je nič horšie ako dospievanie (teda, aspoň u mňa to bol boj:D). Okej, skôr nie je horšie obdobie, ako keď ste príliš mladí nato, aby ste sa nazývali tínedžerom, ale zároveň ste príliš starí nato, aby ste boli dieťaťom. Teraz si predstavte, že by ste v tomto čudesnom období vášho života boli iní ako všetci ostatní. Nehovorím teraz o tom, že by ste sa rady hrávali s bábikami, zatiaľ čo vaše kamarátky by už riešili rúže a chlapcov alebo by ste milovali skrývačky a stavanie bunkrov, zatiaľ čo vaši kamaráti by si hľadali frajerky a chodili poza školu. Mám na mysli niečo, čo by ste tak ľahko pred ostatnými neskryli... niečo ako vašu tvár, čo bol Auggieho prípad. Knižka mi zlomila srdce toľkokrát, že som to aj prestala rátať, ale najťažšieho bolo asi čítať prvé reakcie ľudí, keď Auggieho zbadali. Samozrejme, keď vyčnievate z rady, niektorí ľudia majú potrebu sa do vás navážať a šikanovať vás. Bohužiaľ, toto neobišlo ani Auggieho. Mám tušenie, že všetci sme sa v škole/živote stretli so šikanou, a o to reálnejší, bolestivejší nádych príbeh získal. Napriek tomu, že na svete je veľa takýchto zlých ľudí, R.J. Palacio nám dala aj nádej. Ukázala nám, že niekedy stačí jeden odvážny človek, ktorý sa vás zastane a stane sa vaším kamarátom, aby vám zmenil život. (BTW. Svet potrebuje viac ľudí, ako Summer! *pochopíte po prečítaní knihy a určite mi dáte za pravdu*)
Zaujímavé je, že knižka nie je písaná len z pohľadu Auggieho. Nájdete v nej taktiež kapitoly z pohľadu jeho sestry Olívie, jej priateľa, najlepšej kamarátky a taktiež Auggie spolužiakov... a hádajte čo? Vďaka tomu, že R.J. Palacio prišla s týmto geniálnym nápadom, nejakým zázrakom sa príbeh stal ešte ucelenejším. Objavíte nielen to, čo sa deje v Auggieho hlave, a to, ako vníma sám seba, ale taktiež zistíte, čo si o ňom myslí jeho najbližšie okolie.  

“I think there should be a rule that everyone in the world should get a standing ovation at least once in their lives.”
Vždy, keď dočítam knižku, tisnem si ju k hrudi akoby som sa snažila dostať do príbehu a rozmýšľam, čo mi kniha dala do života... Wonder s Auggiem mi pripomenuli, aké mám v živote šťastie, aká som vďačná nielen za moju rodinu, priateľov, ale aj za to všetko, čo som už zažila, dobré aj to zlé, a to najdôležitejšie, že nikdy by sme nemali súdiť ľudí podľa vzhľadu. Viem, že to je ťažké a že väčšinou dáme na prvý dojem, ale sľúbme si, že aspoň dáme ľuďom šancu, kým ich odsúdime len na základe toho, ako vyzerajú alebo čo majú oblečené.
Takže platí? Malíčkový sľúb?

Wonder vyšiel inak aj v slovenčine pod názvom Neobyčajná tvár.
Pridať do vášho to-read zoznamu →
Skvelá správa na záver, knižka bude sfilmovaná!!! Film by mal byť hotový 17.novembra a zahrá si v ňom Julia Roberts, Owen Wilson a Jacob Tremblay. 

Neviem sa ho dočkať.
Predpovedám, že mi neraz zmokne oko, tak ako aj pri knihe... 
Vaša, Rea, ktorá je v poslednej dobe maximálne precitlivená ! :D

You Might Also Like

0 komentárov :